Thursday, November 22, 2012

JATUH CINTA LAGI



“We need to talk Lia”

“I’m ready Im. It’s you. You need to talk”

“Im rasa kita tak boleh teruskan…” Im memandang Lia. Lemah.

“But why? I want explanation.” Lia mempersoal. Panas.

“Enough is enough Lia. This. You and I, it’s wrong”

“Kalau ada perempuan lain tu cakap jela, lelaki semua sama je”

“You nak kata apa pun katalah.. antara kita dah tak ada pape” Im berkeras. Memberanikan diri.

Lia menarik beg tangannya. Dia bangun dan membetulkan selendangnya.“I’ll remember this Im” Lia memulakan langkah meninggalkan Im. Sebutir dua air mata keciwa gugur menyulusuri wajahnya.

Sebelum itu Im menarik lengan Lia, pantas dan tangkas. “But before that Lia, Im nak balik cincin tu” Pinta Im. Matanya memanah cincin di jari manis tangan kiri Lia.

Lia mendengus. Ditanggalkannya cincin tu dan dibalingnya ke muka Im. Tanpa rasa sedikit perikemanusiaan.

Im tak kesah. Im terima. Mungkin ini semua berpunca dari dirinya. Kalaulah dari dulu dia mengerti.


--------------

Aku masih belajar mencintaimu
Sejujurnya
Aku malu kerna percaya pada mata
Aku malu kerana percaya pada kata

Aku masih belajar mencintaimu
Sejujurnya
Andai dari dulu aku buka pandangan ini
Andai dari dulu aku guna hati ini
Kau mungkin tidak terseksa

Aku masih belajar mencintaimu
Sejujurnya
Kalau aku dulu endah
Kalau aku dulu peduli
Sungguh kau tidak menangis hari ini

Aku masih belajar mencintaimu
Sejujurnya
Terimalah cinta ini
Dakaplah rindu ini
Aku benar-benar serius

Sejujurnya aku masih belajar mencintaimu
Oh Gaza !

---------------------------

Im nukilkan sajak tadi di atas sehelai kertas. Dilipast kertas itu dengan penuh kasih sayang. Im masukkannya ke dalam sehelai sampul surat. Cincin tadi, dia masukkan bersama.

“Terimalah cinta ini..”

Im bicara seorang diri. Bersedia untuk mengepos surat itu ke Gaza.


-----

Inspector Saahab

10 comments:

aku-bukan-robot. said...

subhanallah! thumbs up!

Lynn♥Orange said...

nice :'))

Anonymous said...

pengsan!

TT

Anonymous said...

Mr Y says ;
punyalah esited baca sekali oh GAZA?.Haha,nice one akhi!

Inspector Saahab said...

aku bukan robot

lynn

enonimos
(pengsan but still boleh tulis komen ? o.O )


Mr Y (hehe)

Jazakumullahukheiran katheera :)

akhi nawawi said...

subhanallah, 'ajib!
Pendek tapi 'panjang'. acener tu...

Muhammad PeacemakerIslam said...

ohoo..
Im sangat kool bila buat macam tu.

Terasa nak terbang tinggi lagi.

Anonymous said...

naiss inspektor!

Inspector Saahab said...

Akhi Nawawi : ahha, acano tu?

Peacemeker : kann

Enonimos : in sha Allah

Irdhana ya Allah

syazwanisyaaa said...

Cool bro! :)