Saturday, December 15, 2012

PERGI SEBENTAR



Akhi

Di saat kau baca sabda perihal mu’min itu
Di saat itu juga hati ini melompat kegirangan
Kerana aku tahu cintaku sebelum ini berbalas
Cukup sekadar tahu aku sudah yakin
Bukankah tidak sempurna iman seorang mu’min
Andai tidak mencintai saudaranya?
Cukup sekadar itu

Sejak detik itu aku dengar detak jantung kita senada
Sejak detik itu aku dengar nafas kita seirama
Bila ketemu indah nan bahagia
Belum sempat kata terucap, terukir senyuman
Belum sempat tangan berjabat kita jatuh dalam pelukan

Wajahmu yang memancar ketenangan mengingatkan daku akan Tuhan
Kata-katamu mengingatkan daku akan ajal
Bicaramu menambah ilmu di dada
Teguranmu mematikan ego daku yang buta

Tapi Akhi

Saat di sisimu aku menyaksikan kemungkaran
Saat di sisimu aku terpandang kemaksiatan
Berdampingan denganmu menampakkan kealpaan
Berdampingan denganmu menampakkan kekurangan

Dan aku yakin akhi sayang
Yang ku lihat, yang aku saksikan
Kemungkaran dan kemaksiatan
Kealpaan dan kekurangan
Pantulan dari diriku yang hina
Bukankah seorang mu’min cerminan sesama?

Lalu Akhi

Biar aku pergi sekejap
Membawa diri dalam gelap malam
Aku juga ingin jadi sepertimu
Mampu menjulang ke langit memetik kasih

Nanti rindu satukan kita
Biar malam datangkan daku dalam mimpimu
Biar bayu petang meniupkan doaku ke telinga
Moga kau terus bermunajat dan menyebar cinta
Jangan diucap selamat tinggal
Kelak akan ketemu, tidak di sini moga di sana


-------

Si Kidal

5 comments:

Inche gabbana said...

Semat ah gambar. Seriyes.














...










...










Sajak pon semat gak. Eheh.

Inspector Saahab said...

sajak ke cenggini ? haha

Cahaya Kemuliaanku said...

dalam dekapan ukhwah kan ni?

Inspector Saahab said...

Izzati : tak kot. tapi adelah unsur dia kat sini :3

kakhue said...

touched =')